czwartek, 18 lutego 2016

"Relax . . . Take it easy . . ."

           Witam Was w najnowszym poście :) Dzisiaj odbiegamy od tematów studiów, nauki, matury i skupimy się na bardzo przyjemnej rzeczy, czyli odpoczynku :D Ale odpoczynku sensownym, ale nie polegającym na leżeniu do góry brzuchem. Zapraszam do lektury ;)



           Każdy z nas ma taki czas w życiu, że koniecznie potrzebuje odpoczynku, aby normalnie funkcjonować, a nie egzystować jak warzywko. Dla jednych będzie to raz w tygodniu, dla innych raz miesiącu, a dla innych jeszcze inaczej. Wszystko zależy od pracy, obowiązków. Uważam, że niezależnie od wszystkiego raz na czas trzeba zrobić sobie taki dzień "nicnierobienia". Jednak jak go wykorzystać, aby tego czasu nie zmarnować, a odpocząć?

           W pierwszej kolejności schowajcie książki, papiery, wszelką robotę, którą wykonujecie na co dzień bardzo głęboko do szuflady. Niech Wam nie przypomina o tym, że coś macie robić. Zalegający stos książek i papierów na biurku nie pomaga odpocząć i choć na chwilę o tym zapomnieć.

           Jeżeli jest ładna pogoda wyjdźcie na spacer. Weźcie psa, swoją ekipę, chłopaka/dziewczynę. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu dotlenia mózg i pobudza go do efektywnej pracy. Mieszkając w dużym mieście, najlepiej jest pojechać gdzieś na obrzeża, z dala od smogu, hałasu komunikacji miejskiej. Może jakaś wycieczka w góry albo spacer brzegiem morza albo jakiś teren na grzbiecie konia? Każda opcja jest dobra, byle była skuteczna :)

           Kiedy pogoda nie dopisuje to nic straconego. Zróbcie sobie kubek kakao/kawy/herbaty, zapalcie pachnącą świeczkę i poczytajcie książkę, którą już dawno zamierzaliście przeczytać albo włączcie film, który od dawna Was interesował. Wykorzystajcie ten czas na Wasze hobby i zainteresowania, na które normalnie brakuje Wam czasu w natłoku obowiązków.

           Co najlepsze w taki totalnie luźny dzień możecie odespać każdy dzień, w który musieliście wcześnie wstać. W ten jeden dzień nie nastawiajcie budzika, pozwólcie sobie spać aż sami się nie obudzicie. Nie miejcie wtedy myśli, że przez długie spanie marnujecie dzień. To przecież Wasz czas na odpoczynek ;) Ale żeby był efektywny i sensowny po wstaniu wykorzystajcie pomysły z akapitów powyżej :)

           Na pewno macie jakieś swoje pomysły na odpoczywanie, więc piszcie je w komentarzach :) Chętnie z nich skorzystam ^^ Wybaczcie mi jednak, że tak krótko dzisiaj, ale nadeszła połowa lutego i zakuwanie do matury przeszło w jakieś apogeum . . . Nie mogę się doczekać aż nadejdzie weekend i odeśpię każdą zarwaną noc, bo w tym tygodniu zaspałam już jakieś trzy razy na lekcje :/ Trzymajcie kciuki, żebym jakoś do tej matury przeżyła :)



Sentencja na dziś:


55 komentarzy:

  1. Cóż, mi czas nicnierobiennia przydałby się codziennie. Mam strasznego lenia którego nie potrafię się pozy, to on każde mi leżeć w łóżku do góry brzuchem ^^ Pomysł na spacer bardzo dobry- często go realizuję i w zasadzie nie traktuję go jak odpoczynek, bo wygłupiam się całą drogę, co pozwala mi nie odpocząć a aktywnie spędzić czas ^^ książka, opcja nie dla mnie ale film oj tak! oglądam bardzo dużo i bardzo często, to prawda, film bardzo odpręża. Ale dla mnie, najlepszym rozwiązaniem jest blog. Siądę wygodnie w piżamie z kubkiem kawy i działam, piszę, czytam... tak to moje ulubione zajęcie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, blog również odpręża :3 Zarówno czytanie jak i pisanie. A kawa, najlepiej z cynamonem, to najlepszy przyjaciel na każdą chwilę :D

      Usuń
  2. Oo takie przewietrzenie się w formie spaceru jest baaaardzo dobrym pomysłem :)

    OFFICIAL PATTY (klik)-nowy pościk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z natury jestem badzo leniwa i praktycznia codziennie wracajac ze szkoly leze i nic nie robie. ;/ a jak przychodzi wolne, weekend to mniej wiecej robie to samo. :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz pojęcia, jak bardzo Ci tego zazdroszczę :P Ale uwierz mi, jak pójdziesz do liceum, to taka beztroska niestety się skończy :c

      Usuń
  4. Świetne pomysły.
    Ja najbardziej lubię usiąść pod kocem z herbatą lub kakao i dobrą książką. Ja bym mogła tak leniuchować codziennie, niestety teraz jest tyle nauki, że to jest niemożliwe.
    Często też wychodzę na spacer.
    Jednak najbardziej relaksuję się zmieniając coś na blogu, nie wiem czemu, ale wtedy najbardziej się odprężam.
    http://akilegna-kib.blogspot.com/2016/02/thanks-for-lba.html
    Zapraszam na najnowszy post.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, co znaczy nawał nauki :/ Na szczęście niedługo są wakacje, trzeba tylko przeżyć te kilka miesięcy, ale już dawno po połowie roku szkolnego, więc damy radę ;)

      Usuń
  5. Zgadzam się z tym, że spacer to super sprawa... Wielokrotnie mam tak wielkiego lenia, że najchętniej spędziłabym cały dzien w domu przed tv lub z laptopem na kolanach... Wtedy energii dodaje mi spacer. Niepozorny sposób, ale jaki skuteczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze, że spacer najlepszy jest energiczny z podskokami i wszelkimi możliwymi wygłupami :D Dokładnie tak, jak pisała Ayuna ;)
      Leniwi ludzie łączmy się :D

      Usuń
  6. Odpoczynek jest ważnym elementem dnia :) Może być to co kolwiek co nas relaksuje i odpręża :)
    Pozdrawiam :)
    Rebel
    eternalrebel55.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza dnia, który jest bardzo wyczerpujący, wtedy odpoczynek smakuje najlepiej :3

      Usuń
  7. Ja jestem bardzo leniwa, ale mam swoje sposoby na pokonanie lenistwa. Jestem osobą zabieganą, mam mnóstwo do roboty dlatego nie mogę leniuchować :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałabym powiedzieć, że nie mogę leniuchować, ale niestety leń jest silniejszy ode mnie :/ Niemniej jednak ciężko pracuję, aby go pokonać :3

      Usuń
  8. Czytanie to czynność, która pozwala najlepiej mi wypocząć. W wolnym czasie najczęściej dla relaksu włączam też ulubiony serial.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że i dla mnie czytanie, to najlepszy sposób na odpoczynek :) Wieczór z dobra książką, kubkiem kawy/kakao lub też lampką czerwonego wina, przyjemna muzyka i już czuję się odprężona :3

      Usuń
  9. Bardzo mi się podoba typ twojego pisania. Temat jest bardzo ciekawy.
    Sama jestem jednym z tych leni co nic nie robią ale trzeba się ratować.

    Pozdrawiam, Weronika ♥
    http://weronika-klaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Oczywiście, że trzeba, pracujmy nad swoim lenistwem ;)

      Usuń
  10. Uwielbiam czytac mam pełno książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy ;) Czytanie w obecnych czasach niestety bardzo zanika :c

      Usuń
  11. Super post. Mogłabyś ustawić żeby na telefonach był widok całego posta??

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze mogłabyś dodac stronę w menu ,,O mnie'' :)

      Usuń
    2. Z chęcią bym wszystko poprawiła, ale niestety jestem informatycznym beztalenciem i nie mam kompletnie wiedzy, jak to zrobić :/ Ale jeżeli Ty wiesz, to bardzo proszę napisz mi na mailu, jak to zrobić :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :3 Staram się cytaty dobierać tak, by idealnie pasowały o treści :3

      Usuń
  13. Takie trochę masło maślane i same oczywistości. Nie wspominając o tym że każdy jest inny i każdy sam najlepiej wie jak się relaksować. Niemniej jednak, mimo że kiepskim językiem napisane, dobrze jest to czasem przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już w pierwszych postach mówiłam, że wszelkie rady, porady jakie tu umieszczam będą oczywistościami, bo nie sposób poradzić coś, co każdemu przypadnie do gustu ;) Wiadome, że każdy jest inny i ma swoje sposoby na relaks, stąd też moja prośba, aby właśnie te swoje sposoby pisać pod postem ^^
      Co do języka, to niestety może nie być w 100% idealny, ale tak to jest, kiedy pisze się pod impulsem, bo akurat wpadł pomysł. Niemniej jednak bardzo staram się nad nim pracować :)

      Usuń
  14. Uwielbiam spacery, najlepiej gdzie do lasu i tylko słychać śpiew ptaków ! Uwielbiam :)

    http://fashionandbeautyzuu.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och tak! Taki spacer jest cudowny :3 Można odpocząć od zgiełku miasta :3

      Usuń
  15. Taak, uwielbiam spacerować! Zawsze się wtedy wyciszam, i w ogóle wszystko jest takie piękniejsze :P. Chociaż ja ostatnio za dużo miałam, nic-nierobienia. Teraz muszę wszytko po nadrabiać :c. Ale to nie zmienia faktu, że lenistwo jest cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przykrością stwierdzam, że i ja pozwoliłam sobie na za dużo leniuchowania, ale koniec tego, zabieramy się ostro do roboty :)

      Usuń
  16. Mnie tez w tym roku czeka matura. Dlatego wiem co czujez xD Moim zposobem odpoczynku jest najczesciej kupienie biletu na pociag albo autobus i pojechanie do chlopaka do Warszawy. Najlepszy odpoczynek !

    www.platinumredhead.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dobrze, że nie jestem tu sama :D
      Mój mężczyzna jest ze mną w klasie, więc czasami mam go serdecznie dość :P Co nie zmienia faktu, że cudownie jest się tak po prostu przytulić do kogoś, kogo się kocha :3

      Usuń
  17. Uwielbiam czytać takie posty! ;) Naprawdę świetny :)
    Ja w wolnym czasie piszę na blogu, lub po prostu spotykam się z przyjaciółmi ;)
    www.livandgadula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jestem bardzo leniwa, ale niestety nie za wiele mam czasu w tygodniu, bo albo go poświęcam na naukę, albo na bloga, ale w weekendy jak najbardziej lubię poleżeć i nic nie robić. Wtedy wreszcie po całym tygodniu można zwolnić ;)
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również odpoczywam w weekendy, bo w tygodniu stawiam na maksymalne danie z siebie >100%, a by właśnie w weekend móc bez wyrzutów sumienia sobie poleniuchować ^^

      Usuń
  19. Świetny post, ja się właśnie przygotowuje do matury, a mam ferie i postawiłem na odpoczynek, ale jakoś mi to niespecjalnie idzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja w ferie też się ogromnie rozleniwiłam . . . Odbija się to niestety teraz :/ Z ciekawości zapytam, co zdajesz na maturze? :)

      Usuń
  20. Odpoczynek jest pojęciem względnym. W dzisiejszych czasach trudno znaleźć czas na cokolwiek, a co dopiero znaleźć go na odpoczynek z własnej, nieprzymuszonej przez organizm woli. Zwykle nasz odpoczynek to sen wynikający z naglącej potrzeby fizjologicznej. Przykre
    Post jak najbardziej na plus ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami bywa, że jest to brak snu :P Kiedy trzeba się uczyć i tylko kawa z energetykami trzyma nas w pionie

      Usuń
  21. Taki odpoczynek to super sprawa! Ja taki dzień robię sobie co tydzień w weekend. Ale głowie taki dzień spędzam na boisku z moją przyjaciółką a jak jest ciepło to uwielbiam popływać kajakiem. Zawsze na nim mogę znaleźć taką fajną ciszę które potrzebuje od czasu do czasu.
    Super post :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kajaki? :O Naprawdę mieszkasz w takim miejscu, gdzie możesz sobie pływać kajakami? o.O Jak ja Ci zazdroszczę! Mimo że mieszkam w miasteczku, gdzie są piękne miejsca do spacerowania i wypoczywania, to niestety na pływanie i kajaki nie możemy sobie pozwolić :c
      Zabierz mnie do siebie, błagam! :D

      Usuń
  22. Z racji tego, iż mam ferie mogę trochę odpocząć. Zazwyczaj lubię się zrelaksować czytając blogi, spacerując czy oglądając telewizje :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. A idź . . . Moje ferie skończyły się miesiąc temu . . . To nie fair, że ferie są w różnych terminach :p Ale życzę Ci abyś odpoczęła w 100% ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Och, ale bym sobie odpoczęła! A tu tyle pracy przede mną! Cóż, ale masz rację, trzeba odpoczywać co jakiś czas. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, jak dawno nigdzie nie wyszłam! Muszę koniecznie coś z tym zrobić! Super post!:)
    Pozdrawiam cieplutko, życzę mnóstwa sukcesów w blogowaniu, a także zapraszam do siebie, jednocześnie zachęcając do obserwacji!
    Mój blog!-klik!☼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczynek jest bardzo konieczny po pracy, bo w przeciwnym razie nie ma efektów :/ Organizm się powoli wyniszcza.
      Dziękuję bardzo za miły komentarz <3

      Usuń
  25. Świetne pomysły :) Ja teoretycznie mam teraz taki czas odpoczynku, bo jestem chora i siedzę w domu (ale z kaszlem i katarem ciężko się zrelaksować).
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to można nadrobić zaległości w nauce :p Pocieszające, wiem ^^ Ale relaks w łóżku z książką albo filmem już jest kuszący ;)

      Usuń
  26. świetna sentencja! muszę to zapamiętać, bo właśnie często zapominam o tym!
    buziaki kochana zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już powiesiłam ją w widocznym miejscu, aby ciągle o niej pamiętać ^^

      Usuń
  27. Muszę przyznać ze jest to idealny wpis dla mnie. :D
    Moim dniem odpoczynku jest sobota, pozwalam sobie wtedy na długie spanie, ogólnie jestem z natury śpiochem więc jestem w prawdziwym raju kiedy nie muszę wstawac o 6:20. Inną formą odpoczynku dla mnie jest np: po szkole, oglądanie telewizji, niby nic takiego a można podczas oglądania serialu zapomnieć o swoich problemach i aby na chwile się odstresować.
    Serdecznie pozdrawiam :)
    www.centrumnakrancuswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również należę do strasznych śpiochów, więc w weekendy odsypiam każdy dzień, kiedy musiałam wstać przed 6 :3
      Ja po szkole siadam do komputera i oglądam seriale/filmy, w TV oglądam tylko nieliczne programy :)

      Usuń
  28. ja ostatnio po pracy jestem tak zmęczona, że dni wolne spędzam głównie na nadrabianiu zaległości w internecie/serialach/książkach czy też na sprzątaniu mieszkania. ;) ale jak tylko przyjdzie wiosna i zrobi się cieplej, to zdecydowanie aktywniejsza będę, bo zaczną się wypady w góry, których nie mogę się już doczekać. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to uczucie :/ Zdarza mi się zasypiać po szkole na kilka godzin, mimo, że zakładałam tylko godzinę. A potem koło 22 idę się kąpać i znowu spać, bo o 5-6 trzeba wstać -_-
      Ja też nie mogę doczekać się wiosny, ciepełka, słoneczka :3 I dłuuugich spacerów ^^

      Usuń

*Małe komentarze również motywują Drogi Czytelniku <3*
*Komentarze typu "Super post" niezbyt cieszą, więc bardzo
Cię proszę Czytelniku - unikaj ich <3*
*Wszystkie zdjęcia, które umieszczam na blogu pochodzą z Google Grafiki, chyba że jest napisane, że zrobiłam je sama*